VCRC

A VCRC kis baráti társaságként jött létre 2010-ben. Online futamokat rendezünk az rFactor játékkal. 2011-től kapott önálló nevet (Virtual Car Racing Challenge), honlapot, és arculatot. A közösség létszáma azóta megnövekedett, átlépte a kis baráti közösség határát, ennek ellenére a tagoktól elvárjuk az egymás iránti kölcsönös tiszteletet! A versenyzés mellett fontos a jó hangulat és a közösség megtartása a pályán nyújtott teljesítmény és a pályán történt eseményektől függetlenül (mindenki hibázhat és nem egyformák a versenyzői kvalitásaink sem)!

A VCRC tagság ingyenes tehát nyitott bárki számára aki szereti az autószimulátort és a szimulátoros versenyeket.
2013-tól vannak olyan bajnokságaink, amiken csak a támogatóink vehetnek részt!

Ahhoz hogy a szervereinkre tudj csatlakozni regisztrálnod kell a honlapon és a profilodon ki kell töltened a V.L.S. tulajdonságok fülön kért adatokat. Ezzel jogot szerzel ahhoz, hogy a szabad gyakorlásokon te is  részt vehess. Megismerkedhess a pályákkal és köridejeidet összehasonlíthasd a többiekével.

Szervereinkre a saját fejlesztésű VLSui program segítségével csatlakozhatsz. Az rFactor szerverek elérései és jelszavai nem publikusak. A csatlakozást és a mod letöltéseket a VLSui végzi el. Tilos a VLS profil adataidat másnak megadnod, vagy mások számára lehetővé tenni, hogy a te profiloddal lehessen fent a szervereinken! Ez kizárást von maga után!

Futamok / bajnokságok:

A FUN futamokról a Fun szerver menüpontban, a Bajnokságokról, kupákról pedik a Bajokságok menüpont alatt tájékozódhatsz! A következő esemény időpontja mindig látható a honlapon jobb oldalt a chat ablak felett!

A futamokra / bajnokságokra mindig külön nevezni kell! Ezt a honlapon a nevezések menüpont almenüjében tudod megtenni. A nevezéshez még fontos tudni, hogy a  VCRC-nél egy karrier rendszer működik, amit a VCRC indexpont határoz meg. Minden tagunk láthatja az aktuális pontját a statisztikában (az indexpont egy speciálisan súlyozott átlagpont a versenyző teljesítménye alapján. minél magasabb, annál jobb a versenyző teljesítménye a VCRC futamain). Ez a pontszám határozza meg, hogy melyik tagunk melyik bajnokság(ok)ba nevezhet.

VCRC Open Challenge:

2012 nyarán elindítottuk egyedi szerverünket. Ennek lényege, hogy mindig ti szavazzátok meg a következő modot és pályát. A szerveren H, K, Sze, P, Szo, V 0:30-23:00-ig kezdődhetnek futamok, amennyiben 8 embernél többen vagytok fent. A szervert minden VCRC tag látogathatja, a futamok ingyenesek, a bajnokságra nem kell nevezni. A futamok teljesen ad-hoc jelleggel szerveződnek, nem szükséges hozzá szerveradminisztrátori jelenlét. Annak ellenére hogy nem szervezett futamok, részletes statisztikát vezetünk az eredményekről, és ez alapján évente kétszer bajnokot avatunk a VCRC "Open Challenge" bajnokságában!

Az automata szerverre választható modokat és pályákat itt találod, szavazni pedig itt tudsz!

Ha bármi kérdésed van, tájékozódj a Gyakori kérdések menüpontban, valamint a Segítségek menüben. Természetesen a chat ablak és a fórum is rendelkezésedre áll!

Egy kis VCRC történelem:

Előzmények:
Viszonylag későn, 2004-2005 környékén kapcsolódtunk bele az első igazán nagy online közösségbe, a Guild Wars MMO által. Itt ismerkedtünk meg az online versengéssel, és a PvP (Játékos játékos ellen) játék ízével. A Guild Wars adta közösség és hangulat hatására kezdtünk el szervereink üzemeltetésével foglalkozni, amik segítségével ingyenesen tudtunk biztosítani voice (Ventrilo és TeamSpeak) szervereket, különböző klánoknak, guildeknek és egyéb közösségeknek is. A minőség és az ingyenesség mindig fontos volt számunkra, hiszen nem a felhasználóink kihasználása, hanem azok kiszolgálása volt a fő cél. Az ingyenes szolgáltatásainkon felül persze léteznek fizetős szolgáltatásaink is, de ezek célközönsége nem a kisebb játékos közösségek.

Bár jelentős sikereket értünk el a Guild Warsban (folyamatos toplistás részvétel), ahogy ez lenni szokott (vagy talán a rossz stratégia miatt amit az Arenanet elkövetett) 3 év után csökkent az érdeklődés a Guild Wars iránt, ezért más elfoglaltság után néztünk és ezzel el is érkeztünk az rFactorhoz.

rFactor szerver, kezdetek:
Az rFactorhoz és a szimulátor típusú játékokhoz a Need for Speed okozta (negatív) hatás vezetett. Abban a szerencsés helyzetben lehettem, hogy végre kormányt csatlakoztathattam a PChez, de sehogy sem találtam azt a játékélmény, amit elvártam volna. Nem kellett sokat keresgélni, hogy rátaláljak erre a fantasztikusan alakítható, és ahhoz képest eléggé kiforrott autószimulátorra. Az interneten való keresgélés sok információt adott, és meglepődve tapasztaltuk, hogy rengeteg online bajnokság létezik rFactor alatt, bár a többség főként a forma autók világában.

2009 szeptemberében tettünk egy kísérletet. Elindítottuk az első rFactor szerverünket, amit a kisebb bajnokságok számára ingyenesen elérhetővé tettünk. Itt azt kellett tapasztalnunk, hogy a - e mellett is folyamatosan üzemelő - voice szerverek miatt meglévő biztonságos és gyors netkapcsolat már nem elég, ide bizony izmosabb vas kell, hogy élvezhető és minőségi szervert tudjunk biztosítani. Sajnos (vagy szerencsére) az általunk megismert és szerverünket használó ligák eléggé tiszavirág életűek voltak és rengeteg problémát jelentettek, rengeteg időnket elvették, de rFactor szerver üzemeltetésben jelentős tapasztalatot szerezhettünk ez idő alatt. Mivel mindegyik Forma1-es bajnokságot indított, mi pedig inkább zárt kocsiszekrényes bajnokságot láttunk volna szívesen és versenyeztünk volna bennük ezért más megoldást kellett találni. Elhatároztuk, hogy megpróbálkozunk egy rFactoros Túraautó bajnokság megszervezésével.

Első lépésként 2009 karácsonyára megleptük magunkat egy erős szerverrel. A már öregedő és elavult Trinity-t (ami több évig szolgált bennünket), Frog váltotta: Izmos Core 2 Quad processzorral, gyors winchesterekkel és elég memóriával rendelkezik ahhoz, hogy akár egyszerre több rFactor szerver futattását is biztonságosan el tudja látni a nap 24 órájában. Frog immár több éve szolgálja a kicCsiLlag.hu-t és azon belül a VCRC-t is, meglepően jó rendelkezésre állással.

Virtual Car Racing Challenge:
2010 januárjára tehát nyitva állt az út egy rFactor bajnokság indítása előtt. Jó pár tesztverseny után elindulhatott a kicCsiLlag Touring Car Championship első szezonja. Viszonylag kevés létszámmal indultunk (10 alatti), de később sokan csatlakoztak és a második szezonban már 19 versenyző vett részt. Ezzel 2010 végére ki is nőttük a kicCsiLlag alkotta kereteket, és úgy döntöttünk önálló arculatot készítünk a jövőbeni bajnokságainknak. Azért a többesszám, mivel 2011-re már két bajnokságot terveztünk indítani Túraautó és GT autó kategóriákban.
A második szezontól kezdve kis extraként, el kezdtük közvetíteni a bajnokságaink futamait. Meglepődve tapasztaltuk, hogy igen érdekes és élvezetes lehet a bajnokság egy TV közvetítéstől, ezért jelenleg is minden bajnoki futamunk közvetítve van (csak felvételről, hiszen mi is versenyzünk a bajnokságokban), valamint élőben közvetítjük a PHF1 Team bajnoki futamait.

2011 januárjában még egy fontos dolog történt. Ugyan egyéb dolgok is befolyásolták, de a kicCsiLlag.hu egyéb ingyenes szervereit (a ventrilo és TS szervereket) leállítottuk és csak az rFactor bajnokságainkkal, és a közvetítésekkel foglalkozunk januártól. Ennek keretében a közvetítés felvételét készítő gépet fejlesztettük, így január közepétől a TV felvételeket két Core i5 processzorral ellátott gép készíti. Így lehetőségünk nyílt arra is, hogy a közvetítéseink közben, vagy szüneteiben egyéb videókat és bejátszásokat is lejátszunk, több nézetet jelenítsünk meg egyszerre (kép a képben), valamint jelentősen javult a képminőség is.

2012-től a kTCC és a GT bajnokság, valamint a nyári kupa futamközvetítései a SimSporTV-n láthatók (ezeket is továbbra is saját magunk készítjük).

A közösség:
Szerencsénkre elég szép kis közösséget sikerült összekovácsolni. Voltak ugyan összezördülések (hol nincsenek?) de nem egy rFactoron felüli kapcsolat is kialakult. A közösségünk teljesen vegyes korosztály 16-40+ -ig, mégis sikerült megteremteni az összhangot. Ennek nagyon örülünk és reméljük még sokáig így marad. A létszámra sem lehet panaszunk, hiszen a szezononként párhuzamosan futó három bajnokság mindegyikében 15 fő feletti volt a ponttáblázatban szereplő versenyzők száma. Sőt ez némileg meglepő annak fényében, hogy a VCRC kicsit "különcként" nevelkedett, minimális direkt reklámmal a szimulátoros közösségi honlapokon és jelenleg sem sokat fordítunk a marketingre. Eszerint jó hírünk terjed szájról szájra.

Amennyiben kérdésed, kérésed merülne fel, fordulj hozzánk bizalommal a honlapon privát üzenetben (Beast vagy HorCsa), vagy az admins[kukac]vcrc.hu címen.

Mindenkinek sikeres versenyzést kíván a VCRC vezetése!

Módosítás: ( 2013. szeptember 24. kedd, 13:15 )