Ez a leírás az olyan futamainkra vonatkozik, ahol élő Safety Car (továbbiakban SC) sofőr van!

Ebben az esetben mindig minimum két adminisztrátor van fent a szerveren. Az egyik a Safety Car-t vezeti, a másik pedig az ellenőrzéseket végzi. Ettől függetlenül az élő BT csak a Safety Car behívására és az esetleges fals szerver által kiadott büntetések levételére terjed(het) ki!

A tájékoztatást és a teendőket az adminisztrátorok az rFactor chat ablakában jelzik, ezért senki se tiltsa le a chat ablakot vezetés közben!

Gurulórajt:

Szervereink felvezető+álló rajt rajttípusra vannak beállítva. Guruló rajtnál futam körszám +1 körre van beállítva a szerver. Ebben az esetben a gurulórajtot az alábbi módon kell elvégezni:

  1. Mindenki kiáll a rajtrácsra, a Safety Car a rajtrács végére.
  2. A szerver felszólít a felvezető kör megkezdésére, de SENKI nem indul el.
  3. kb 20mp után kigyulladnak a rajtlámpák
  4. Zöld jelzésnél SENKI nem indul el, hanem a Safety Car a mezőny elejére megy!
  5. A mezőny teljesíti a formációs kört a Safety Car mögött.
  6. A formációs körön mindenki köteles a pozícióban közvetlenül előtte haladó mögött autózni! Ellenkező esetben az előzésnek minősül. (kicsúszás, boxkiállás esetén a helytelen sorrend megzavarhatja a többi versenyzőt, hogy milyen pozícióban haladjon)
  7. A kör utolsó szektorában a Safety Car 40-80 km/h-ra lassít, a chaten megjelenik a FORMÁCIÓ üzenet, a mezőny felveszi mögötte a két soros, "fésűs" formációt.
  8. A pole pozícióban lévő pilóta tartja a 40-80 km/h tempót, a Safety Car pedig kimegy a boxba.
  9. A másik adminisztrátor ellenőrzi a formációt és a célegyenesben GOGOGO beírással jelzi a rajtot.
  10. A GOGOGO beírás után lehet versenytempót menni és előzni (a célvonal előtt is lehet előzni).
  11. GOGOGO utasítás mindenképp elhangzik a célegyenesben, de nem feltétlenül a rajt/cél vonal előtt.
  12. Helytelen formációt a BT büntetheti!
  13. A boxkijárat zárva van a BOX GO utasításig!

Aki a formációs körön kicsúszás vagy baleset miatt pozíciót veszít, az a mezőny végére kell visszasoroljon, eredeti helye kimarad a rajtnál a formációból. Kicsúszás után ezt célszerű úgy megtenni, hogy a pályára visszatéréskor a mezőny végére jussunk (nem a mezőny közepére térünk vissza a pályára).

!! Kétsoros formáció:
  1. A pozícióban előttünk lévő autó mellé kell érjen a saját autónk, de nem előzhetjük meg azt!
  2. Ha a pozícióban előttünk lévő autó hiányzik a formációból, akkor a fizikailag előttünk haladó autótól maximum kb 1 autó távolságot kell tartani!
  3. A fizikailag előttünk haladó autó mögött kell haladnunk, nem lóghat ki az autónk egy autónyi szélességnél jobban.
  4. Ha egy egész sor hiányzik a formációból, akkor fel lehet zárkózni az előttünk haladókra (de mindig figyelembe véve az 1-2 pontokat).
  5. Formáció utasítás után TILOS a gumimelegítés, hirtelen irányváltás, hirtelen sebesség változtatás. A felzárkózást és a formáció tartást apró korrekciókkal kell elvégezni!

A nem szabályosan rajtolók büntethetők (különösen baleset esetén)!
Büntetési tételek: Ha nem akadályozza ezzel a mögüle rajtolókat: +5mp, ha nagy mértékben akadályozza a mögüle rajtolókat: +20mp. Baleset esetén a baleset is lesz kivizsgálva.

Safety Car / egészpályás sárga:

Élő SC sofőr esetén a szerveren ki van kapcsolva az automata SC. Ebben az esetben az adminisztrátorok döntenek az SC bejöveteléről. SC menete:

  1. Az adminisztrátor chaten ismételt SC beírással jelzi az egész pályás sárga jelzést! Előzni tilos, mindenki biztonságos tempóban köteles közlekedni a pályán (megkezdheti a felzárkózást az előtte lévőre).
  2. Box nyitva van végig, lehet tankolni, javítani, kereket cserélni!
  3. A boxkijáratnál az SC megvárja a futamon az élen álló versenyzőt!
  4. Minimum egy teljes kört megy az SC a pályán (mögötte a mezőnnyel), tehát leghamarabb a második köre végén hagyja el a pályát.
  5. A SC kijövetelét legkésőbb az adott kör első szektorában jelzi az adminisztrátor!
  6. Az újra rajt szabályai megegyeznek a gurulórajtéval (6-10 pont) kivéve, hogy egy soros formációt kell felvenni.

Aki az SC kör alatt kicsúszik, annak oda kell beállni a sorba, ahova a pályára visszatérése sikerül. Fokozottan figyeljen mindenki a szabályos visszatérésre, TILOS a mezőny többi tagjának épségét veszélyeztetni!

 

Módosítás: ( 2014. január 07. kedd, 11:21 )